Showing posts with label Must Share. Show all posts
Showing posts with label Must Share. Show all posts

Friday, June 17, 2011

Mari melawat kebun rumah saya.. jom..jom..

Dah masuk tahun ke 5 I tinggal di rumah my MIL.. rupa2nya baru I perasan.. I x betul2 melawat kawasan rumah kami.. hahaha.. maklumlaa I kan bekerja dari pagi ke malam.. balik rumah tgk apa yg patut then tido.. ujung minggu lak cbok memasak, mengemas, melayan suami & sometime cbok jalan2 or shopping.. mmg xder peluang betul2 I nk teroka seluruh kawasan.. (alasan laa nih.. hehhee)

Bila masuk musim buah ni.. setahu I laa kan.. rumah I mmg meriah dgn buah rambutan.. mcm2 jenis adaaa... tp thn ni I jumpa mcm2 buah pulak.. bila I tanya my MIL, dia ckp dah lama dah pokok ada.. hohohooo.. kenapa aku x tau nihh..?? Musykil.. So I jalan kan research dgn kadar segera laa... jom tgk..


Yg tinggi ni adalah pokok durian.. dah mula berbuah tp belum dpt dirasa hasilnya sbb asyik jadi makanan tupai jaa.. haihhh


Ni pun satu lagi pokok durian yg semakin mengeluarkan buah.. sempat jugak merasa buahnya yg nyumm nyumm sedap


Nmpak x 2-3 bijik buah yg sedang bergayut di atas sana..


Yg rimbun ni adalah pokok ciku atau pun buah sawa


I sgt suka buah ni. Lepas dikopek, dan disimpan dlm fridge lagi sedap.. waaaa


Ni yg paling baru I noticed.. I pun x cam mulanya pokok apa

Dah tau pokok apa kan.. yeaaaa.. rupanya ada pokok manggis di belakang rumah I.. buah di atas masih muda yea.. kalo x mmg I dah sebat dah.. hehehe

Pokok ni plak, jenis yg x payah semai or tanam.. tp dia muncul sendiri jaa

Pokok terung belanda.. ni kalo masak sambal tumis dgn udang ni.. perghhhhh..... melecurrr..

Ni pulak pokok yg sentiasa subur dan tinggi melayut


Buah sukun ni mmg sgt kerap mengeluarkan hasil.. tp kurang plak nk makan sbb berangin

Yg ni plak pokok buah cempedak bukan cempelak yeaa..

Buahnya mmg gemok2.. so I dah save portion cucuq cempedak sebijik 0.40 sen di luar sana

Yg ni nmpak hampir sama.. tp sebenar tidak.. ini pokok buang nangka yea

Yg betul2 bersebelahan dgn rumah kami ialah pokok jambu madu.. bila musim panas.. buahnya mmg manis giler..


Ni pun sejenis pokok jambu yg x ramai org tau/kenal

Pernah tgk..? Jambu mawar namanya.. isinya nipis tp berbau wangi mcm bunga mawar.. I mmg x suka sgt nk makan sbb rasa pelik.. mcm makan minyak wangi kekeke

Di sini plak kawasan pokok pelam Cok Anan.. teringat pokok pelam Harum Manis di rumah lama I dulu.. huhuhu

Ni pulak pokok buah belimbing buluh

Rasanya mmg sgt masam.. tp jadi penyedap dlm masak lamak.. my MIL plak suka buat acar buah waktu bulan posa dan jika ada kenduri kendara.. so belimbing ni sgt memainkan peranan besar..

Kat cni ada 2-3 jenis pokok pisang yg I x sure jenis pisang apa.. yg I tau.. tiba2 jer mesti my MIL gorengkan pisang2 ni.. petik dari kebun sendiri ja x payah beli..


Pokok betik pun dah ada.. rasanya semai dari biji buah betik yg pernah kami makan & simpan

Tp belum lagi dpt rasa buahnya sbb masih muda

Ni pulak pokok kegemaran ramai.. kalo ada tetamu yg datang mesti nak ambil hasil dari pokok ni jugak

Pokok buah kedondong/ambra yg sgt murah rezeki nya.. x pernah putus buah ni sepanjang tahun.. dulu2 I x pernah heran pun org nk datang petik buahnya.. skrg ni pantang ada buah yg gemok, I pun cbok nk kutip buahnya utk dibuat air ambra + asam boi.. perghhhhhhh.....


Pokok buah rambutan yg galak berbuah di sebelah kanan rumah kami.. jenis Jarum Emas

Gambar ni diambil masa buah masih menghijau yea



Ni pulak pokok rambutan jenis Anak Sekolah di sebelah kiri rumah kami

Buah2 rambutan di rumah kami ni jenis yg lekang dan manis

Ni pun pokok yg sgt2 berguna di rumah kami.. betul2 di depan laman rumah.. Alhamdulillah buahnya pun x pernah berhenti merimbun sepanjang tahun

Buah limau kasturi yg digunakan hampir setiap hari.. utk menghilangkan bau ikan/ayam, dibuat air & jugak diperah ke dlm sambal belacan or ayaq asam

Pokok kelapa gading yg menghiasi laman rumah

Walaupun pokoknya kurang tinggi.. kadang2 x sempat nk ambil buah kelapa ni sbb dah dikerjakan dek tupai yg jahat.. haihhhh

Yg ni kategori buah jugak x..? hehehe.. walaupun saiz nya kecik comei jer.. tp tahan kepedasannya adalah jurus super duper pedas yeaa... teringat cabai saiz yg sama di Sabah yg I makan dulu.. langsung x pedas.. ampehhh tuii..



Selesai sudah trip kita di kawasan kebun rumah I yg baru jer I kenal.. hahaha.. oh yea.. x lama lagi bakal ada koleksi pokok buah baru di rumah kami yeaa... tunggu update bila pokok tu dah besar plak laa.. **winkss

Thursday, March 31, 2011

Loving this...

Few weeks before, I ada received a parcel.. sebenarnya I dah lama dah menanti barang yg dipesan melalui blogger lain. Kenapa..? Sbb imported from London hokey.. sgt2 teruja bila my mom tepon and bgtau ada parcel sampai.. yeay yeayy... nearly 1 year I've been eyeing for this, skrg wish came true... yee haaaa...

Nipis jer mcm hantar document.. hehehe

Tadaaa... isinya... Maysaa chiffon snood hood scarf

Ada org lain yg turun peep nk tgk apa benda yg buat Umi nya excited sgt.. hehe


Kesudahannya.. si kecik ni diarahkan menjadi model pertama yg mencuba.. haha.. sgt comeiii.. tp xleh buat dah lepas ni.. nanti kena marah dgn Abi.. :p

This is my 1st look, try pakai utk ke kenduri.. saja jer letak my own accesory.. ok x..??


Ni pulak recently punya pic yg I snap lepas balik keja.. mmg jadi keja sungguh hehe

The best part is, I bole pakai earings.. yeayyy.. makin bertambah laa my accesories collection nanti.. (plan nk update tentang my acc collection lak nanti)

Right side plak... cool kan.. without exposing my aurat now I can wear earings lak... terasa fashionable laa...


** ada yg nk muntah.. silaa syuuhhh syuhh dari cni yer.. sbb ada aku kesah..?? :p

Friday, January 21, 2011

This is ME.. So what..???

I'm not shy to tell people I’m turning to 30 by end of this year.. yea gurls.. or shud I say yea ladies.. I suppose not to feel afraid of anything neither hating any.. age is just a number rite.. live our life to de fullest is de best thing to do.. but make sure we always be at de rite path.

My only problem with this aging issue is how should I present myself visually.. I mean.. I’m soooo into fashion.. but with this 30s goup, wearing hijab & not really model sized, there are Do’s & Don’ts that I should consider. Some more if you are living in northern area.. there are less fashionista found. Can’t project as what you really want to be, because people around u will see u as some kind of ‘Weirdo’ trying hard.. or fashion victim.. or WHAT EVER.. arghhh..

I like to be as silent reader and fan to a few groups of gals which I adore and giving sooo much of fashion inspiration.. I believe there shouldn’t be any limitations anymore.. It’s all just about ‘Me’.. I’ve got New inspiration for fashion.. tho wearing hijab, not a problem to be dominant & versatile. Why not I just be super loud with my own fashion.. I think I’m old mature enough to decide and should inspire others… rite.. there’ll be no follower if there aint’ no Leader.. so why not take de 1st step.

There’s 1 bad experience, someone telling that I was like having culture shock trying to expose myself with my very own fashion version. Seriously.. that stinky mouth don’t even knew me, so u don’t have de rite to judge me. Pity that person.. If u can’t do what I can, if u feel so envy with my personality.. just cut de crap and grew up..!!

Just a short introduction about my self.. I was used to be free hair during my gedix gals time.. very into fashion during that too.. living in city tho not too up to date like KL.. also mingle with frens whom loves to look nice every single time.. plus.. I took secretarial course during my study and of course personality development is 1 of my major course. So… am I still having culture shock here..?? Don’t judge me.. judge yourself..

Enough is Enough... Dun want this issue to spoil all my happy mood now. To turn down that EMO feelings.. let me share some of these stylish fashionista with u peeps*


This lady is soooooo beautiful.. Hana Tajima, can't take my eyes from looking at her.
I'm so excited waiting my Chiffon Scarf Snood from Maysaa (same like Hana wearing in the pic)


Aishah Amin.. this gal is sooo gorgeous.. love her style wearing hijjab covering the chest (the very right way to wear hijjab in Islam)


The scarfelets crew, Maria Elena, Ami & Adriani.. the stylist fashionista (dare to be like them..?)

Wanie & her sister, they got almost all what gals really needs & want.. so lucky kan kan..


There are lots of hijabis nowadays are moving forward into Fashion. We are not doing any wrong, just want to look more trendy, stylish & fashionable with certain limitations. So.. for me, as long I'm wearing/styling any of my clothes/hijabs the way i like and feel comfortable.. I don't have to feel shy, less confidence or waiting for someone to comment any good or harsh words. I am who I am.. and I'm fully responsible on each action, choices & decisions I made. Plus.. of course with blessing from my soulmate ok..!

This is ME..!
What I wore :
Riben Blouse : Fenda
Pants : Wide Legged Pants from Dorothy Perkins
Heels : 4inc heels from Vincci
Rose Shawl : Muslimah Boutique
Accessories : Statement Ring & bangle from Nite Market


See.. I'm willing to share the sources & how did i dress up my style.. if you fell envy with me.. just copy what ever u like from Me and suit it with your style. I really dun mind.. feel flattered actually.. In fact.. that is what I do now.. google & be fanned to those I want.. copy & suit them into 'My Style'. Things will be wrong when u're trying to be other people rather than U urself.

**But if you're full with PHD.. dun change ur dress style but change ur attitude.. dats de challenge things to do..

Tuesday, January 11, 2011

Alert for FB lovers..

This is freaking shocking news.. dunno how true is this.. anyway.. I'm just sharing with all.. as advance notice for all FB lovers... may take serious or may not.. but anything could happen.. huhuhuu





** How in de earth to pull out all pictures from FB's album.. no nooo.. pls say this isn't true... arggghhhhhh.. : (

Sunday, January 2, 2011

Announcement.. Announcement..

Just to announce.. I'm officially a Premium Beautiful Northern Agent now...
1st wearing PB as my passion.. next... taking 1st step to become the latest Next Top Agent Premium Beautiful.. InsyaAllah..



Who ever interested with Premium Beautiful magic corset... do contact me (Watty) at


013-4093663





or email me at




Ladies.. pls do not hesitate to call me if you want to have FREE chit chat about the beauty of this product.. guaratee you.. this is NOT a waste of money.. : )

CASH, CREDIT CARD & INSTALLMENT ACCEPTED

Friday, December 31, 2010

Berakhirnya tahun 2010..

Masih lagi di ofis sekarang ni.. menghabiskan saat2 terakhir.. bagi hari terakhir.. dalam tahun 2010.. huhuhuu.. yea yeaaa... Hari ni mmg diisytiharkan as Public Holiday.. tp spt biasa company I x bole nk kasi immediate cuti mcm tempat lain.. tapiiiiii..... bakal digenjakkan ke hari Selasa sbg ganti.. yeayy yeayyy.. cuti panjang tu weiii... masuk thn baru ni..

Anyway tahniah buat skuad Harimau Malaya.. auuuummmmmm... sbb menjuarai Piala Suzuki AFF 2010.. Korang mmg hebat laa.. I yg x suka tgk bola pun bole layan gak korang punya game.. berbaloi-baloi laa : ))

Oh yer.. memandangkan blog ni pun dah ambik cuti advance sempena cuti sekolah, cuti kenduri, cuti letih, cuti Krismas & cuti tahun baru.. and yess.. cuti kemalasan si penulis blog.. dikesempatan ni.. sang penulis.. nk jugak menulis kata2 akhir bagi tahun 2010.

Sebenarnya byk lagi citer2 yg x abis2 di draft, adjust, pending dan tiada perubahan di kotak draft.. semuanya bakal diupload jugak.. tp x tahu bila nk siap.. hehehe.. semoga bersabar sang penunggu setia.. : )

Apa yg ingin I simpulkan di sini, bersama senyum simpul yg manis.. semanis cekelat susu.. : ) .. Tahun 2010 byk memberi I pengalaman.. pengajaran.. pengetahuan.. serta pembaharuan.. Alhamdulillah kebanyakkan harapan & azam di awal tahun 2010 berjaya I dapat & penuhi.. yg x berjaya akan dibawak ke tahun hadapan.. usaha tangga kejayaan.. hehehe.. (gaya xmo give up)

Selamat Jalan, buat segala cerita duka.. dengki khianat.. kawan makan kawan.. tragedi.. & yg buruk2 belaka.. Terima kasih, kasih sayang.. keihklasan.. persahabatan... kenangan manis.. kemenangan.. rezeki & anugerah yg Allah berikan sepanjang tahun ni.. syukur Alhamdulillah.. semoga hari2 yg bakal mendatang bakal dirahmati sebegitu juaa... InsyaAllah..

I belum pikirkan lagi azam tahun baru 2011.. yg paling penting nak Tutup Buku Lama.. Bukak Buku Baru... (bukan buku 555 yeaa)... apa2 pun.. buat semua keluarga tercinta.. sedara mara.. sahabat handai di alam nyata & jugak di alam siber.. Selamat Menyambut Tahun Baru 2011..

May Allah bless each of Us with…12 Month of Happiness…52 Weeks of Fun…365 Days of Success…8760 Hours Good Health…52600 Minutes Good Luck…3153600 Seconds of Joy…and May our dreams come True... Jgn lupa part nk bersyukur yea kawan2.. (ingatan utk diri sendiri jugak)

: )

Wednesday, December 15, 2010

First Aid for Stroke

This is something worth to read & share.. This is amazing.. Please keep this very handy. Excellent tips. Do take a minute to read this. You'll never know, ones life may depend on you.

A NEEDLE CAN SAVE THE LIFE OF A STROKE PATIENT
From a Chinese Professor .

Keep a syringe or needle in your home to do this... It's amazing and an unconventional way of recovering from stroke, read it through it can help somebody one day.



My father was paralysed and later died from the result of a stroke. I wish I knew about this first aid before.
When stroke strikes, the capillaries in the brain will gradually burst. (Irene Liu)
When a stroke occurs, stay calm.

No matter where the victim is, do not move him/her. Because, if moved, the capillaries will burst.

Help the victim to sit up where he/she is to prevent him/her from falling over again and then the blood letting can begin.

If you have in your home an injection syringe that would be the best.

Otherwise, a sewing needle or a straight pin will do.

1. Place the needle/pin over fire to sterilize it and then use it to prick the tip of all...... 10 fingers.
2. There are no specific acupuncture points, just prick about an mm from the fingernail.
3. Prick till blood comes out.
4. If blood does not start to drip, then squeeze with your fingers.
5. When all 10 digits is bleeding, wait a few minutes then the victim will regain consciousness.
6. If the victim's mouth is crooked , then pull on his ears until they are red.
7. Then prick each earlobe twice until two drops of blood comes from each earlobe.
After a few minutes the victim should regain consciousness.

Wait till the victim regains his normal state without any abnormal symptoms then take him to the hospital.

Otherwise, if he was taken in the ambulance in a hurry to the hospital, the bumpy trip will cause all the capillaries in his brain to burst.

If he could save his life, barely managing to walk, then it is by the grace of his ancestors.
'I learned about letting blood to save life from Chinese traditional doctor, Ha Bu Ting, who lives in Sun Juke.

Furthermore, I had practical experience with it. Therefore, I can say this method is 100% effective. In 1979, I was teaching in Fung Gaap College in Tai Chung.

One afternoon, I was teaching a class when another teacher came running to my classroom and said in panting, 'Ms Liu, come quick, our supervisor has had a stroke!'. I immediately went to the 3rd floor. When I saw our supervisor, Mr. Chen Fu Tien, his colour was off, his speech was slurred , his mouth was crooked - all the symptoms of a stroke.

I immediately asked one of the practicum students to go to the pharmacy outside the school to buy a syringe, which I used to prick Mr. Chen's 10 fingers tips. When all 10 fingers were bleeding (each with a pea-sized drop of blood), after a few minutes, Mr. Chen's face regained its colour and his eyes' spirit returned,

But his mouth was still crooked . So I pulled on his ears to fill them with blood . When his ears became red , I pricked his right earlobe twice to let out two drops of blood . When both earlobes had two drops of blood each , a miracle happened. Within 3-5 minutes the shape of his mouth returned to normal and his speech became clear.

We let him rest for a while and have a cup of hot tea, then we helped him go down the stairs, drove him to Wei Wah Hospital. He rested one night and was released the next day to return to school to teach. Everything worked normally.

There were no ill after effects. On the other hand, the usual stroke victim usually suffers irreparable bursting of the brain capillaries on the way to the hospital. As a result, these victims never recover.' (Irene Liu)

Therefore, stroke is the second cause of death.
The lucky ones will stay alive but can remain paralysed for life.

It is such a horrible thing to happen in ones life.

If we can all remember this blood letting method and start the life saving process immediately, in a short time, the victim will be revived and regain 100% normality.

Friday, November 12, 2010

It's His Day.. : )

Sedar x sedar.. lil’ Darwisy akan berusia 3 tahun pada esok hari.. yeaa.. bulan November adalah acara menyambut Harijadi buat family ku yg kecil ini.. 4hb Nov yg lepas was my bufday, tomorrow on 13th Nov is lil’ Darwisy bufday and later on 26th Nov is my hubby’s.

Hmmm.. nak beli apa untuk si kecik ni yea..?? Rasa mcm2 dah ada.. mainan satu bakul.. baju & seluar satu almari.. agak susah laa nk pikir kalo dah ada lil’ boy sorang ni.. kalo baby gal kan lebih mudah.. aiyakkk... beli kek or kupkek jer aci x… kena plan dgn mak2 sedara nya later.. hehehe

Sebelum pk pasal hadiah I terpikir nk bercerita sedikit.. Tiba2 teringat jaa on this date 12th November 3 tahun lepas.. waktu tu rasanya bukan my due date untuk beranak.. tp entah on dat nite I terasa kejang, sengal, kramp, sakit pinggang, lenguh & mcm2 laa.. lebih kurang 10hari awal laa dari plan asal..

And I still ingat on dat day, my hubby pasang cabinet baju Darwisy yg baru kitorang beli dari Carrefoure. Sampai midnite jugak laa baru my hubby siapkan and then tdo..Tp I lak yg x berapa rasa selesa dari awalnya, asyik kalih merata mencari posisi tdo yg selesa.. malangnya x berjaya... sampai laa lebih kurang jam 4 pagi I terasa nk ke toilet and tiba2 ternampak tanda pertama untuk bersalin.. sedikit blood stain.. huhuhuu.. mmg sungguh cuak laa time tu..

Bila dah kejutkan my hubby lagi laa jadi panic, sbb my hubby ni mmg xleh control kalo bab sakit2 ni. Tambah lak dat was our 1st experience to get our 1st baby.. so mmg berdebar-debar laa.. Rasanya dat time, tho terasa sakit I masih mampu bertenang.. cuba ingat dlm kepala apa yg patut I buat dat time.. beg semua dah disiapkan terlebih awal so dah x kalut bab tu, yg I paling ingat pesanan semua org sana cni.. make sure perut kenyang sebelum aksi teran meneran dilakukan hahaha…

Lepas siap2 lebih kurang jam 5pagi.. my hubby and my father in law bawak laa I ke general hospital Sg Petani (hospital baru) dat early morning.. Dan sepanjang perjalanan tu I x henti2 mengunyah epal dgn selambanya bagi mengisi perutku dari kosong hehehe..

Sesampainya di pintu wad bersalin.. teringat pulak minyak selusuh yg my MIL simpan utk I.. mmg dah jadi amalan agaknya sebelum bersalin digalakkan minum minyak/air selusuh bagi memudahkan perjalanan.. itu pun dgn izin Allah laa.. : ) Lepas jer my husband register, I pun dipanggil masuk utk diperiksa bukaan laluan.. 1st experience sgt laa memeritkan I think.. huhuhuu.. benci betul

Lepas tu I kena suntik pulak ubat mencuci perut.. hohohoo.. dan 5minit seterusnya menyebabkan I berulang alik masuk ke toilet.. ampeh betuii.. I tgk sorang lagi patient yg kena inject xder laa seteruk I.. mesti angkara minyak selusuh yg I makan sebelum tu.. adeiiii… mmg tension gilerrr, rasa nk tdo dlm toilet jaaa hahahaha.. tp lepas abis seluruh perut dicuci.. nurse suruh my hubby beli some food so dat I wud have energy during pushing time.. Nak tau dia beli apa..?? Nasi kandaq laa... mana ada kedai len bukak pagi2 buta tu.. ngengeeee... I pun dgn tanpa rasa bersalah pulun 1 bungkus abis.. hahaha.. org kalut nk beranak.. I kalut makan...

Sebelum masuk labor room, ingatkan nk ajak my hubby masuk.. tp rasanya maybe dia x tahan tgk kesakitan I nanti kot.. so terpaksa laa kensel.. my hubby dlm muka yg agak panic sempat mengucup dahi I before dat, sbg tanda doa dari suami tersayang.. terkejut & malu gak I time tu.. hohohoo..

Lebih kurang jam 6++pagi, I dimasukkan ke labor room tanpa ditemani sesiapa.. Cuma sekali sekala nurse2 datang memeriksa bukaan dan denyutan.. My waterbag pun bidan yg tolong pecahkan sementara waktu menunggu.. mmg pelik betul rasanya dat time.. lepas tu mulaa laa kontraksi yg datang bertubi2.. sakitnyaaa… adoiii…. Hanya Allah yg mengetahui.. mmg xleh nk gambarkan rasa sakit tu mcmana.. I rasa mmg x sama sakit2 lain dgn sakit nk bersalin ni… pengalaman yg teramat berharga..

Kontraksi & kesakitan berlanjutan sampai ke jam 8pagi… sampai laa satu tahap bila I tanya pada nurse yg menjaga I tu.. katanya masih perlu tunggu bukaan hingga mencecah 10cm.. hohohooo.. tiba2 jer sakit I rasa memuncak and dat time jugak laa rasanya bukaan tu terus membesar… Dan tibalaa saatnya semua org kelam kabut huhuhuuu

Bidan yg bertugas datang memberi tunjuk ajar cara mengawal pernafasan dan cara meneran yg betul.. I ni dalam keadaan sakit pun bole fokus lagi dgn pembelajaran baru tu hehehe... Seterusnya dgn 3 kali push saja.. keluar laa si dia yg di nanti.. uwaaaa uwaaaa uwaaaaa.. Kalo x silap jam yg dicatat on dat day was 8.45 in the morning.. lama kan I duduk dlm labor room tu..

My lil’ precious diletakkan di atas perut, dan I ditanya jantina anak I oleh bidan.. its a lil’ Boy... yeayyyy… as expected.. and I’m really hoping to have a Boy as my 1st baby.. Our baby dinamakan Muhammad Emir Darwisy B. Muhammad Noor Amin.. My hubby skrg dah dpt kawan lelaki baru di rumah. Teringat pulak reaksi my hubby bersyukur x terkira bila dikhabarkan I dah selamat bersalin baby boy on dat day.. : )

Itulaa alkisah 3 tahun lalu.. walaupun agak lama berlalu.. masih terasa saat2 cemas yg x dpt I lupakan dulu.. Alhamdulillah penantian sudah berakhir dgn kegembiraan.. Cuma menanti masa depan yg bakal dicorakkan..

To my lil’ precious... Darwisy.. Happy Advance Bufday wishes from Umi & Abi.. We love u soooo much… semoga menjadi anak yg taat, beriman dan berakhlak mulia… Umi akan sentiasa mendoakan yg terbaik untuk anak Umi x kira di mana saja.. Semoga Allah permudahkan perjalanan dan melimpahkan nikmat kepada keluarga kita.. InsyaAllah.. Amin.. : )

Saturday, November 6, 2010

When expecting surprise on ur Bufday

On 4th November was my big day... yeaa its my bufday... HAPPY BELATED BIRTHDAY to me... kalo nk tahu... this is the last 20th bufday for me.... I'm officially 29th now... lalalalalalaaaa... means next year... bakal menginjak ke angka 30an laa... oh tidakkk!!!.. by de way.. wats up with number... its just a number kan.. won't give any effect kan kan... (ayat penyedap ati) hehehe.. Just live my life to de fullest.. enjoy it till I can.. yeaaa.. dats de way.. : )

Sebenarnya cita pasal bufday ni... tidak laa begitu mengujakan sebenarnya.. my week started with perang dingin dgn my hubby.. biasalaa sedangkan lidah lagi tergigit... ini kan pulak kekasih teman sebantal ni kan.. ngengeeee... hari2 ku berlalu dgn penuh emosi dan drama... smpai my fren kata I makan sup tebuan hari2... my stress level ni makin memijak sampaikan my period pun turut affected... imagine... how strong de influence of my hubby ni... tu pun dia susah nk mengerti.. tp biasalaa LELAKI ni kan kadang2 lembab ckit.. ngengeee

So I was not expecting any pleasant surprise if my hubby x mengalah.. huhuhuu... sila paham situasi org2 ego ni.. (ini bermaksud saya dan dia sama2 ego).. Nasib laa ada teman2 tersayang ni di sisi menemani ku di kala emosi terganggu.. thanks gals... diorang ni laa meneman I makan, ikut jer pilihan hati I.. bagi I makan sampai pengsan.. asalkan hati I tenang.. huhuhuu.. and diorang ni pun tau kalo I ni EMO... tgh marah.. bole buat kerja gila.. so diorang layanzz jer laa drama sebabak I ni.. hehehehe..

Setelah beberapa hari mogok cakap dgn my hubby .. tiba laa hari yg ditunggu (mula2nya x nak tunggu.. tp gedix gak nk tunggu, camna tu). Itu pun kononnya nk tdo awal sbb takut nanti keciwa.. so masuklaa I ni paksa diri tdo lebih kurang jam 10mlm on the 3rd Nov tu.. entah mcmana nearly jam 12, I terkejut jaga lak.. nmpak sgt hati I x tenang.. huhuhuu... tiba2 bunyi beep beep tanda sms masuk.. sungguh mendebarkan.. sms yg dinanti telah pun tiba... sms dari si jantung hati laa... walaupun tgh marah.. tp rindu sebenarnya.. (sila jgn bgtau dia yer)..

Dlm kes ni, tahap EGO tu dah menurun sedikit.. memandangkan mogok cakap.. SMS pengganti diri sudah mencukupi... isi kandungannya.. very de touching one.. sob sob... make my eyes teary at midnite.. nyampah tul.. huhuhuu... and paling nyampah buat windu I kat dia makin kuat.. uwaaa... so peluk laa si kecik Darwisy tanpa rasa bersalah hehehe...
De next morning, masuk keja dgn senyuman.. sana cni dpt bufday wishes from frens.. bukak facebook pun belambak wishes... made my day sooo in gud mood.. : ) Then makan pun my BFF belanja... siap buatkan kek lagi.. nyum nyum.. thanks a lot G... for being such a nice frenz.. love u muah muahh..

Sebelum balik keja.. G ada tanya.. dah ok ker..? i ckp tunggu si dia balik pujuk... de next day (Friday) was Deepavali day.. so I was expecting him to come home dat nite since de next day was a public holiday.. Bila I sampai rumah.. no sign of him pun.. huhuhuu.. so ringan kan mulut nk call.. then my hubby kata dia x balik.. huh..??? geram kannn... ampehhh... nyampahh.. marah lagi... nasi pun x lalu nk makan dah... huhuhu
Jam 9.30pm.. terdengar bunyi kereta masuk.. then I knew he was teasing me.. tp he just tegur Darwisy jer.. x ckp apa pun dgn I.. so buat dunno... sampai I ngantuk.. sampai cita yg I tgk pun dah nk abis.. baru I masuk bilik... nk siap2kan tempat tdo.. de moment I bukak lampu n tgk atas katil... uwaaaaaaaa... there was really a surprise for me... sob sobb... I really didn't expect he would give me a bouquet of red and white roses.. it came with package.. yg dia sendiri buat laa.. ada a piece of cake from Secret Recepi (my fav flavor de Choc Indulgence), Ferraro Rocher & Lurve Crackers..

Kalo this gift datang from my hubby.. I am really flattered.. and surprised.. and appreciated it really really of course... sbb my hubby ni bukan jenis suka spend benda2 yg x tahan lama.. dari zaman kami bercinta lagi... can also say dat he is not dat romantic lovey dovey honey bunny... So he totally win my heart dat nite.. I love you dearly B... muahh muahhh.. Later nk mintak hadiah lain aci x.. hahahaa

Drama sebabak dah abis... u can gelak at me.. I am a very EMO person... and also very loving... and I'm in love with my hubby : ).. Thank you soo much B for de pleasant surprise..

Belongs to..

A twenty something lady, who drives 45minutes to works everyday.. Proud to be wife to incredibly loving and supportive husband (Mr.Amin) and blessed with a lovely charming lil' prince (Darwisy).

  © Blogger Template by Emporium Digital 2008

Back to TOP