Saturday, August 28, 2010

Swiss Garden - Damai Laut

Dah 2 hari me and Darwisy meneman my hubby di Lumut.. and dah 2 hari jugak laa kitorang berbuka puasa di Swiss Garden Golf Resort & Spa Damai Laut. Agak jauh jugak laa perjalanan nk ke Damai Laut ni dari pekan Lumut, takes about 45minit.. then smpai ke simpang utama jer nk ke destinasi ada laa lebih kurang 7km.. fuhhh.. rasa jauh ke dalam laa pulak.. kalo sorang2 xnak I drive sendiri ni.. hehehe

Ada few options for dining kat ctu, mcm all-day dining at the Garden Terrace, The Blossom Courtyard, The Gayam & The Blue Chip Lounge. Actually my hubby was invited to join the Ramadhan Buffet at the Gayam for these 2 days.. So xleh laa I nk merasa kelainan menu yg disediakan at each restaurant kan..

The Gayam - Open restaurant

Yg best pasal The Gayam ni.. sbb open restaurant on the sea that faces the sunset. Served selections of seafood BBQ dishes and wide array of concotions. Best sgt bila bole tgk sunset.. subhanallah.. mmg cantek.. : )

Subhanallah..

Taste of the food.. not bad.. menepati piawaian my tekak.. hehehhe.. sedap2 belaka.. ada beriani, soups, yong tau fu, masakan kampung & variety of desert yg very de yummeh.. Tp memandangkan I x kenal sgt org keliling.. so x laa pulun sokmo kan.. cukup sekadar berhenti sebelum kenyang. My hubby kata I x enjoy de food.. yeaa.. not really.. despite of melayan peel budak kecik Darwisy ni on de 1st day.. very tiring.. agaknya dia pun rasa x comfort kot dgn new people, new environment.

On de 2nd day, memandangkan I xnak Darwisy buat peel mcm sblmnya.. wat did I do.. I give advance instruction on de way kitorang ke sana. Wat I noticed is, kalo I bagi advance instruction kat Darwisy, he will react accordingly.. seriyess.. mcm mind setting. So, I pesan dekat Darwisy behave like a good boy.. no dukung2.. no merap2.. kena byk berjalan.. no crying like baby. And de result.. really amazing.. totally different from the 1st day..

Darwisy main jer dgn belon air yg kitorang beli di expo Lumut, x minta dukung langsung tp asyik berlari ke sana cni.. x merap sgt & x nangis langsung.. kalo budak kecik ni nangis mmg tension, sbb 1 building bole dgr tau.. mmg kuat gilerr.. huhuhuu...

And Me, nak menghilangkan boring menunggu my hubby melepak dgn kawan2 nyer.. I snap laa picas sana cni.. and lil' Darwisy laa jadi model nyer.. thx my lil' precious sbb melayan keboringan Umi.. hehehe

Belongs to..

A twenty something lady, who drives 45minutes to works everyday.. Proud to be wife to incredibly loving and supportive husband (Mr.Amin) and blessed with a lovely charming lil' prince (Darwisy).

  © Blogger Template by Emporium Digital 2008

Back to TOP