Friday, December 10, 2010

Day Trip 1

Skrg I nk start bercerita pasal family trip kitorang ke Sabah baru2 ni. Memandangkan 5 hari 4 malam bercuti di sana, akan ada few entry laa yg bakal berlangsung. Harap bersabar yea.. hehehe

Bila dah berada di Sabah yg awalnya 1 jam dari jam semenanjung M'sia, I rasa fahaman jam dlm otak I pun x berfungsi dgn begitu baik.. I bole bangun mandi pukul 5 pagi.. solat subuh mmg dah masuk dari jam 4.45pg lagi.. baru nk kemas2 beg itu ini, tarik langsir.. tgk matahari dah terang.. tp jam di tangan baru pukul 6pagi.. hahahaa.. sungguh aku konpius duduk di sana.

Kalo nk guna kaedah matahari naik pun.. x bole pakai jugak.. sbbnya matahari yg agak2 pukul 4petang di semenanjung, rupa2nya baru jam 2++ kat sana.. so sila cepatkan jam di tangan anda 1 jam lebih awai sejurus anda melangkah kaki di sana yeaaa...

Hari Sabtu merupakan hari pertama kami di sana.. sungguh mengujakan.. memandangkan kami ni agak berdisplin dgn timing, sbb xmo rasa rugi kalo asyik berlengah-lengah di apartment.. before 7pagi lagi kami dah berkumpul di restoran mamak nak pekena roti canai sorang sepinggan. Nasib baik laa restoran mamak ni bawah jaa dari apartment kami, so x laa penat sgt nk berjalan.. hehehe

4 buah family yg sedang berkumpul bersarapan seawal jam 7pagi.. perasan x suasana yg terang bendarang dah, tho time ni baru jaa jam 7pagi.. hehehe

Muka kekenyangan.. Abi perabih 1 1/2 biji roti telur.. si kecik tu perabih 1 botol nenen MAM

Melangkah keluar dari perkarangan apartment.. Di sini laa tempat penginapan kami.. Marina Court.. kami sgt laa berpuas ati dpt menyewa di sini.. fully furnished siap dgn washing machine, dapur dan mcm2.. mmg recommended laa for family activity

Bandar Kota Kinabalu.. mcm2 adaa.. hehehe

Kami pakat2 berjalan menuju ke tempat persinggahan bot

Pakat berlindung dari cahaya matahari terik sebelum jam 8pagi.. terik dah weiii...

Kenderaan pertama kami pada hari itu.. kecil tp laju..

Happy faces

2 bot saling bersaing menuju ke destinasi

Gunung Kinabalu nun jauh di sana

Cantik kan.. : )

Tiba di destinasi pertama, Pulau Mamutik

Abg Dollah (tourist guide) sdg memberi sedikit informasi tentang pulau & aktiviti yg bole kami lakukan on dat day

Kami dah booked dah tempat kami.. so segala makanan, bag dan lain2 ditinggalkan ja kat ctu sbb semua org dah excited nk turun laut.. yea yeaaa

My lil' prince dah siap dgn baju renang + life jacket aka pelampung.. punya laa excited si kecik ni

Yeee haaaaaa.. rugi ooo kalo x mandi bila dah berada kat pantai sebersih & cantik cam ni : )

Darwisy kata dia nk berenang mcm turtle.. so dia start dari paras pantai yg paling cetek, sampai ombak datang & tarik dia ke depan ckit.. mentang2 laa ada life jacket.. confident jaa dia floating.. bijak.. bijakk.. hahahaha

Abi & Umi pun x ketinggalan jugak.. kami sewa sorang 1 set snorkeling (RM15 1 set).. then kami bawak laa si kecik tu ke tengah laut ckit.. pssstt.. I x reti berenang pun.. harap my hubby jaa dok tarik I.. I pun mcm Darwisy gak, confident sbb pakai life jacket hahahaa..

I sgt suka laa aktviti snorkeling ni.. mentang2 laa 1st experience, so ciwi dia lebih laa ckit. Yg paling best bila bole berdating berdua-duaan mcm org baru kawen.. si kecik tu asyik bermain dgn cousin2 yg lain, so dia x peduli pun Umi & Abi dah berenang sambil snorkeling ke tgh laut.

Satu lagi aktiviti yg menarik sgt on dat day was bagi ikan makan.. bila dah tahap kejernihan mcm tu, kita bole tgk pelbagai jenis ikan laut berenang2. Bukan hari2 dpt opportunity mcm tu tau, and x semua tempat pun kita leh tgk.. sblm ni asyik tgk kat akuarium jer.. dat day bole suap ikan live lagi... mmg mahal laa dat experience

Waiting for our boat to pick up us to the next station

Ikan yg pelbagai jenis menunjuk kejinakkan & keramahan kepadan para pengunjung yg datang.. rasa mcm nk p tangkap bok balik jaa ikan2 ni hehehee

** Lokasi seterusnya di next entry yea...

1 comment:

Marie December 13, 2010 at 11:26 AM

sabah is very nice kann..i likee..
plan kami nak pi kk lagi :D eventhough dah 2x pi..hehe

Belongs to..

A twenty something lady, who drives 45minutes to works everyday.. Proud to be wife to incredibly loving and supportive husband (Mr.Amin) and blessed with a lovely charming lil' prince (Darwisy).