Thursday, June 23, 2011

Beban rasa..


Hmmm.. mana patut ku mula.. sebuah rasa.. sebuah rahsia.. yg x tahu ku luahkan di mana.. Beban.. terasa beratnya.. senak dada ku memikirkannya.. kalo laa bole ku luahkan.. pada siapa..? Kadang kala aku rasa bersalah.. kenapa harusku bebankan org lain.. sedangkan aku sendiri adakalanya x kuat menanggung.. ini kan org lain yg belum tentu memahaminya.. Diam.. dan terus diam..

Pura-pura.. aku masih berpura tidak ada apa yg bakal berlaku.. sampai bila perlu aku berdusta.. pada diri sendiri.. aku tidak secekal yg nmpak.. aku memendam rasa.. sampai bila..? Reda.. mungkin kah..? Aku gementar memijak langkah.. Ibarat ombak membelah pantai.. tidak terduga hempasannya..

Aku mengisafi diri ku.. kerdilnya aku.. x tertanggung ujianMu.. Andainya ia datang sbg mencuci dosa.. sesungguhnya aku redha.. Ya Allah.. permudahkan laa perjalanan ku.. kuatkan semangatku menempuh ujianmu


Terima kasih buat si dia yg cuba memahami.. seluas lautan sayang ku buat mu.. hadirmu adalah kekuatan nadi ku..

2 comment:

ibuRayy4n June 24, 2011 at 11:51 PM  

setiap manusia punya dugaan tersendiri. semoga dugaan semakin meneguhkan iman kita hamba yang kerdil.

i'll be here if u need me.

kucinbelemoih July 18, 2011 at 12:00 PM  

k/wati..r u ok?

Belongs to..

A twenty something lady, who drives 45minutes to works everyday.. Proud to be wife to incredibly loving and supportive husband (Mr.Amin) and blessed with a lovely charming lil' prince (Darwisy).

  © Blogger Template by Emporium Digital 2008

Back to TOP