Wednesday, August 26, 2009

Tazkirah Hari Ini

Harini I terdgr di radio HotFM tazkirah dari Ustaz Izi.. yg menariknya bila dia sentuh tentang sesuatu yg berbunyi lebih kurang begini laa yeaa... Sedar kah kita tentang kawan2 yg mengumpat tentang org lain.. tidak mustahil dia juga akan mengumpat tentang kita satu hari kelak. Jadi kenapa kita perlu turut serta berbuat demikian..? Sepatutnya dielakkan laa...

Hmmm bila I dalami maksud dan situasi di atas.. memang ada kebenarannya. Kadang2 mmg ada sesetengah kawan/org yg suka berbuat demikian. X kira laa serapat mana sekalipun asalkan dpt meluahkan perasaan tdk puas hati atau pun bila berlaku sesuatu isu serta percanggahan pendapat mewujudkan koflikasi. Mmg kita semua x der sorang pun yg sempurna melainkan Allah.. jadi jika hargai semangat kawan2 tu.. apa laa salah nya kita menegur secara baik atau pun berterus terang daripada berkata-kata/menghasut dari belakang.

Bila dipikir2kan I pun x terlepas melakukan perkara yg sama.. dan rasanya patut laa dielakkan dari terus berlaku. Hmm I patut lebih bermuhasabah diri.. adakala kita rasa perbuatan kita betul tapi sebenarnya tidak. Bila kita rasa ada yg xkena pada org lain mungkin jugak berlaku pada diri kita.. so mari laa kita cerminkan diri sendiri dan renung2 kan bersama. Buat kawan2 yg I terkata/terkutuk/terlepas ckp/termaki/terluah antara sedar atau tidak.. dgn rendah hati I mohon maaf di bulan Ramadan yg mulia ini. Kalo ada yg masih terasa hati sila laa hubungi saya yer.. kita bincang baik2.. peaceee..!!

Selamat Beramal : )

1 comment:

Nuruli August 26, 2009 at 6:40 PM  

yer.. yer... betul tu..... jgn jadi org yang makan daging saudara sendiri di akhirat kelak.....

Belongs to..

A twenty something lady, who drives 45minutes to works everyday.. Proud to be wife to incredibly loving and supportive husband (Mr.Amin) and blessed with a lovely charming lil' prince (Darwisy).

  © Blogger Template by Emporium Digital 2008

Back to TOP