Monday, March 2, 2009

PHD

Pernah x anda terjumpa, kenal, bekerja atau berada di kalangan org yg mempunyai PHD..? PHD di sini merujuk kepada Penyakit/Perasaan Hasad Dengki..? Sebenarnya di mana2 pun ada, antara sedar atau tidak mungkin kita adakala berperasaan yg sama. Bezanya kesan +/ve atau -/ve yg terhasil terhadap diri atau hati kita terpulang kepada penerimaan atau atittude masing2.

Kenapa I nk cakap pasal topic ni yer..? Sbbnya I mendapat tahu dan sedar ada seseorang yg mempunyai penyakit PHD ni terhadap kelebihan/kejayaan yg ada pada diri I skrg ni. I sebenarnya x rasa pun I bagus, Alhamdulillah setakat apa yg ada arini berkat usaha dan keredhaan dari Allah. Buat apa kita nk bermegah dgn perkara yg bersifat sementara kan.

Kalo diberi perhatian oleh pihak majikan, it came from individual capabilities n potentiality. Mungkin kita berasa bagus lebih dari seseorg tapi kualiti yg ada pada org tersebut lebih dari apa yg kita ada.

Kalo inginkan ruang dlm menjalinkan pergaulan, kena laa menjadi lebih mesra alam. Jangan la pulak nak berbaik-baik di saat2 mengalami kesukaran atau memerlukan bantuan. Lihatlah siapa yg berada di sisi anda skrg..? Cuba laa luaskan minda anda dan bersikap lebih matang (umur pun bukannya semakin muda). Ubahlah mentality supaya mencerminkan diri lebih +ve dan berpelajaran tinggi.


Kepada yg berasa sakit ati tu..cermin2 kan laa diri anda. Patutkah anda berasa terpinggir dan gagal sekiranya kemampuan yg ada pada diri sendiri di tahap yg sama. Kenapa mesti ber PHD kalo tidak tahu berusaha utk memajukan diri sendiri..?

Lihat laa di kalangan mana anda berada skrg, di antara mereka yg berjaya..? di antara mereka yg disukai ramai..? di antara mereka yg bermasalah..? atau tidak di kalangan mana2..? Tepuk dada tanya la minda..!!

**Catatan ini sekadar Luahan, tidak ada sebarang bentuk hasutan atau provokasi. Masing2 dah besar, pandai2 la pikir sendiri..!!

5 comment:

masdylla March 3, 2009 at 9:10 AM  

uihhhh mmbr seopis hg ka tu...huhuh buat dunno jaa..

hijriah-hidayad-hiwayat March 3, 2009 at 9:25 AM  

erk...opis kita ka? besa la tu...mana2 pun ada.

marie March 3, 2009 at 10:33 AM  

ignore jer..xyah la pening2 kepala..

Heart March 3, 2009 at 1:14 PM  

haha..mmg kat mana2 pun ada.tp kalo dok kerap provoke kita yg masalah tu..xkan nk diam saja..org macam ni kena duduk dlm hutan jaa..sbb xtau cara nk bersosial dgn lebih +/ve

NuLi FotoBloG March 3, 2009 at 3:47 PM  

hahaha..... mesti satu Boss... ahaks.....

Belongs to..

A twenty something lady, who drives 45minutes to works everyday.. Proud to be wife to incredibly loving and supportive husband (Mr.Amin) and blessed with a lovely charming lil' prince (Darwisy).

  © Blogger Template by Emporium Digital 2008

Back to TOP